6 استراتژی مهم در ایمیل مارکتینگ استارتاپ ها

اگر میخواهید با دانستن  بهترین ترفند ها در ایمیل مارکیتینگ بیزینس خود را ارتقا دهید

جای درستی اومدین !

این روز ها  که بازار رقابت معرفی محصول، تبلیغات و جذب مشتری حسابی داغ است استفاده از تاکتیک های حرفه ای تبلیغات میتونه به شما کمک بکنه که از  این رقابت سر بلند بیرون بیایید

در این مقاله ما 6 تا از مهم ترن ترفند های ایمیل مارکیتینگ را بررسی می کنیم  که با به کار گیری انها میتوانید مشتریات بالقوه خود را بالفعل کنید

شاید این سوال برای شما پیش بیاید آیا هنوز ایمیل مارکتینگ میتواند برای کسب و کار ما سود آوری داشته باشد ؟ آیا صرف میکند  وقت و انرژی برای این نوع تبلیغات  بگذاریم؟

در این مرحله ابتدا  اهمیت و مزایا این نوع مارکتینگ رو بررسی میکنیم

اهمیت استفاده از ایمیل مارکیتینگ در کسب و کار های استارتاپی

شاید مهم ترین استفاده ی ایمیل مار کیتینگ در این باشدکه شما با داشتن یک بانک ایمیل مناسب و مدریت شده میتوایند محتوای مد نظر و دلخواه مشتریان و کاربرانتان را پیدا کنید و بیزینس خود را در این راستا تغییر دهید

برخی از مزایای استفاده درست و برنامه ریزی شده از ایمیل مارکتینگ:

  • به شناخته تر شدن برند شما کمک میکند
  • موجب خوش نامی بیزینس شما میشود
  • موجب به دست آوردن مشتری های وفا درار میشو د
  • بازدید های سایت شما را افزایش می دهد
  • باعٍث گسترش بازار هدف شما میشود
  • موجب افزایش فروش و سود آوری شما میشود
 
1- بانک ایمیلتان را بزرگ تر کنید
لیست ایمیل یا بانک ایمیل لیستی از ایمیل های جمع اوری شده در طول زمان از وبسایت را وبلاگ شماست که برای ثبت نام در خبر نامه یا استفاده از امکانات سایت شما اطلاعات خود را وارد کرده اند

برای رسیدن به سود آوری از طریق ایمیل مارکتینگ شما احتیاج دارید ک لیست کاربرانتان را افزایش دهید

تعدادی از بهترین  برنامه های کاربردی برای گسترش بانک ایمیل :

  • ConvertKit
  • ThriveLeads
  • Mailerlite
  • MailChimp
  • OptinMonster

و در نمونه های خوب ایرانی آن میتوان به mailchi  اشاره کرد

با استفاده از این ابزار ها میتوانید محیطی مناسب در وبسایت خود برای جمع اوری ایمیل ها طراحی کنید

2- محتوا های کلیک خور تولید کنید !

در یک کلام  ایمیل مارکتینگ بدون محتوای جذاب و کاربر پسند هیچ است

کاربران شما برای گرفتن اطلاعات و یا  پیدا کردن راه حل مشکلات خود اطلاعاتشان را در پنل شما ثبت کرده اند پس ایمیل  شما نیز باید گره گشای انها باشد

در اینصورت کاربران شما همیشه ایمیل شما را باز خواهند کرد و بر روی لینک ها کلیک خواهند کرد و وارد وب سایت شما خواهند شد در این صورت  میتوانید چشم انداز خوبی از نتیجه  ایمیل مارکتینگ خود داشته باشید

هدف شما تبدیل مشتری بلقوه به خریدار است و مسئولیت این کار به عهده محتوای ایمیل شماست پس در انتخاب عنوان ها موضوع و متن ایمیل دقت کنید تا ایمیل شما پتانسیل این کار داشته باشد که کاربرتان را مجاب به کلیک کردن بر روی لینک ها و ورود به وب سایت شما کند برای این کار می بایست دانش و توانایی تولید محتوای خود را بالا ببرید

3- از ایموجی و فیلم در ایمیل خود استفاده کنید

ایموجی های مرتبط  و فیلم ها جذاب جزو بهترین ابزارهایی هستند که میتوانند بازدید وب سایت شما را بالا ببرند

اما چرا و چگونه این بزار ها باعث جذاب تر شدن ایمیل شما میشوند؟ و نرخ کلیک ایمیل را بالا میبرند؟

  • وجود ایموجی در پوش نوتیفیکیشن push notification))ها تا 85 درصد نرخ کلیک را بالا میبرد
  • تقریبا 60 درصد کاربران شما ایمیل شما را باز خواهند کرد اگر در سابجکت ایمیل خود از ایموجی استفاده کرده باشید
  • 64 درصد از کاربران ایمیلی را که در آن از ایموجی مورد علاقه شان استفاده شده باشد باز میکنند

ایمیل هایی که در متن بدنه خود دارای ایموجی های مناسب هستند نسبت به ایمیل هایی که فقط متن خالی هستند  تا 50 درصد  بیشتر توسط کاربران باز خواهند شد

این در حالی است ک تنها 7 % از ایمیل های تبلیغاتی در سابجکت خود ایموجی دارند  این یعنی رعایت این نکته کوچک شما را در جایگاه بالاتری نسبت به رقیبان خود قرار میدهد

مشاهدات نشان میدهد امروزه ویدیو مارکتینگ یکی از موثر ترین روش های بازرایابی است وجود فیلم در ایمیل توجه کاربر را به خود جلب میکند و نرخ کلیک در ایمیل را بالا میبرد و مانند ایموجی ها باعث جذاب تر شدن محتوای ایمیل برای کاربران میشود درالبته طبق آمار ها وجود فیلم ها تاثیر گزاری بیشتری دارد نسبت به ایموجی ها دارد

4-ایمیلتان را برای گوشی های موبایل نیز بهینه سازی کنید

چراباید ایمیلمان را برای موبایل ها هم بهینه سازی کنیم؟

کاربران ما همیشه از گوشی های موبایل خود استفاه میکنند و موبایل ها عضو جدایی نا پذیری از زندگی ما هستند  

تحقیقات نشان داده است کاربران اینترنت در امریکا میانگین 5.4 ساعت در روز از موبایل های خود استفاده میکنند و 66 درصد از انها روزانه 160 بار موبایل خو را چک میکنند پس جای تعجب نیست که حدود46 درصد ازایمیل های شما در گوشی های موبایل باز خواهد شد

5-مدیریت لیست ایمیل خود را جدی بگیرید

غربالگری کردن لیست ایمیل و گروه بندی کاربران  یکی از مهم ترین و موثر ترین روش ها برای تبدیل یک کاربر به یک مشتری است که  به شما کمک میکند خریداران بلقوه خود را پیدا کنید و مرحله به مرحله انها را تبدیل به یک مشتری و سپس مشتری وفادار کنید

میتواینم غربالگری(sales funnel) لیست ایمیل را این گونه تعریف کنیم

پروسه ای مشخص و استراتژیک که با راهنمایی های  شما در طی این مسیر به وسیله ایمیل مارکتینگ یک کاربر را تبدیل به یک خربدار می کند و با گذشتن از هر مرحله وارد مرحله بعد می شود

ایمیل های تبلیغاتی شما میتواند شامل این محتوا ها باشد:

  • اطلاع رسانی و توضیح مختصری از هدف پیام
  • پیشنهادات ویژه
  • کد های تخفیف
  • جایزه و پاداش شما به مشتریان

4 مرحله اصلی گروه بندی کاربران :

  • اشناییکاربر از بیزینس شما (بیزینس شما چیست؟)
  • ایجاد علاقه به محصول یا خدماتتان(چرا محصول یا خدمات شما باید برای کاربر مهم باشد ؟)
  • جلب اعتماد کاربر (چرا باید به شما اعتماد کند؟)
  • ایجاد مکالمه (عرضه خدمات و محصول را چگونه شروع می کنید )

با این استراتژی شما میتوانید کاربر خود را از مرحله اشنایی به مرحله داشتن مکالمه و مذاکره برسانید در ادامه این مسیر توانایی پرزنت و مذاکره شماست که تعیین کننده است

  6-ارسال ایمیل شخصی سازی شده برای کاربر  

شخصی سازی تبلیغات و بازاریابی برای کاربر بخشی از توسعه ی محصول و یا سرویس است که نتیجه آن براورده  شدن انتظارات و نیاز های مشتری شما و به دنبال آن فروش شماست

ازمزایای شخصی سازی ایمیل

  • ارتقای برند و جلب اعتماد
  • ایجاد تجربه لذت بخش برای مشتری
  • تسهیل حفظ مشتری
  • افازیش فروش و بازده

تاثیر شخصی سازی در بازار یابی ثابت شده است تا جایی که 90 درصد از مصرف کنندگان در امریکا اظهار داشتن که جذب این نوع تبلیغات میشوند و در این نوع تبلیغات است که اهمیت ایمیل مارکتینگ چند برابر می شود

اما چرا ایمیل مارکتینگ شخصی سازی شده تاثیر گزار است؟

زیرا به بازار یاابان اجازه میدهد با توجه به اطلاعات شخصی کاربر مانند موقعیت جغرافیایی ، سن ، جنسیت ،علایق و …. محتوایی مورد پسند کاربر برای او تولید کنند و با این روش کاربران بیشتری را به خریدار تبدیل کنند

در یک کلام با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از کاربران از طرق مختلف میتوانید توسعه ی زیادی در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود داشته باشید

جمع بندی
  • بانک ایمیل خود را گسترش دهید
  • محتوای کلیک خور تولید کنید
  • از ایموجی و فیلم استفاده کنید
  • ایمیلتان را برای گوشی های موبایل بهینه سازی کنید
  • کاربران خود را گروه بندی و غربال کنید
  • از ایمیل های شخصی سازی شد استفاده کنید

   Moss Clementk: نویسنده

May 2020:تاریخ انتشار 

ترجمه شده از وبسایت: digitalagencynetwork.com