5 ترفند برای رشداستارتاپ ها در سال 1400

در دوره ای که رقابت بین کسب و کار ها حسابی داغه و  هر لحظه کسب و کار های جدیدی به وجود میان  بازار یابی و رشد یک استار تاپ نوپا بسیار سخت به نظر میاد

در این شرایط پیدا کردن استراتژی های مناسب بسیار کمک کننده است

نتیجه تحقیقاتی که بر روی 101  کسب و کار  نوپا انجام شده است نشان میدهد 8 دلیل اصلی شکست استارتاپ ها به شرح زیر است:

عدم نیاز بازار به محصول تولید شده

تمام شدن سرمایه شرکت

انتخاب اشتباه تیم

شکست در بازار رقابتی

دلایل مربوط به قیمت گزاری و هزینه

عدم تولید محصولات کاربر پسند

نداشتن بیزینس مدل

تبلیغات ضعیف

جلب توجه مشتریان به محصول یا خدمات در این هیاهو تبلیغات و فروشنده ها  کار دشواریست داده ها نشان میدهد که علت  9 تا از 10 استارتاپی که شکست خوردند این بوده است که در ابتدای کار نتوانسته اند سرعت رشد مناسبی داشته باشند در اینجا  تعدادی از ترفند هایی که در شروع مسیر کسب و کار شما  به شما کمک میکنند را بررسی میکنیم

ترفند 1:یک لیست ایمیل آماده کنید

هدف:شناسایی مصرف کننده های محصول شما برای جذب مشتری بیشتر

درمنظور از  لیست ،لیست ایمیل کاربران شماست  با تهیه این لیست و انجام پروسه های ایمیل مارکتینگ میتوانید رشد بسزایی در کسب و کار خود  داشته باشید

در شروع کار استارتاپتان  به  کمک لندینگ پیچ های مناسب  میتوانید لیستی از مشتریان  و اطلاعات آنها تهیه کنید

شما از این لیست میتوانید برای تست اولیه محصول خود  و گرفتن دیدگاه بهتر نسبت به  توقعات مصرف کننده، نقاط ضعف و قدرت، استراتژی های فروش محصول یاخدماتتان  قبل عرضه نهایی پیدا کنید

البته تنها تهیه لیست ایمیل کافی نیست و موفقیت شما در این بخش وابسته به عملکرد هوشمندانه شما در جذب مخاطب است  اما به شما کمک میکند تا قبل از تولید انبوه و عرضه دیدگاه خوبی نسبت به بازار فروش خود داشته باشید  و  برای شروع کار خود با استفاده از ترفند های ایمیل مارکتینگ از کاربران خود خریدار بسازید

ترفند دوم:پشتیبانی بعد از فروش را فراموش نکنید

هدف:تبدیل کاربران غیر فعال به فعال

فرض کنید که شما حرکت قوی و خوبی در زمینه تولید محصول وعرضه آن به مشتری داشتید بزرگ ترین اشتباه در این مرحله بسنده کردن به این موفقیت است

داده ها نشان میدهد بیش از 67% درصد مشتریا شما از دست خواهند رفت اگر اگر پشتیبانی  و آموزش لازم  در استفاده از محصولات به درستی به آنها داده نشود

زیرا در صورتی که نتوانند به درستی از محصول شما استفاده کنند این حس را خواهند ک خرید بیهوده ای داشته اند و در نتیجه این مشتری وفاداری برای شما نخواهند بود اما چطور مطمعن شویم که این اتفاق نمی افتد؟

ساده است. پشتیبانی آنلاین و در لحظه را به خدمات خود اضافه کنید

با مجهز کردن تیم خود با نرم افزار های چت آنلاین، بخشی برای ساپورت و راهنمایی مشتریان راه اندازی کنید تا تجربه ای لذت بخش از خرید از شما داشته باشند برای این کار میتوانید از نرم افزار های خوب موجود استفاده کنید

ترفند سوم: قبل از تولید انبوه محصول حتما یک پیش عرضه ای داشته باشید !

هدف:بررسی نظرات بازار هدف 

عرضه محصول بدون داشتن بازار فروش هیچ است پس نظر و نیاز  مصرف کنندگشان شما و بازار هدف شما باید در الویت شما باشد برای این کار در مقیاس کوچک محصول خود را عرضه کنید و نظر سنجی کنید و با داده های به دست امده محصول خود را کاربر پسند تر کنید

ترفند چهارم: با ایجاد صفحه ی سوال و جواب بازدید وبسایت خود را بالا ببرید

هدف:بالابردن بازدید از وبسایتتان و شناخته تر شدن محصولتان

یکی از ترفند های ساده برای کسب و کار ها ایجاد صفحه ی پرسش و پاسخ در موضوعات مرتبط با محصول یا خدماتتان است

 کاربران  در طرح  این پرسش ها  معمولا از کلید واژه های طولانی و مشخص  استفاده می کنند که وجود این پرسش ها و پاسخ انها در صفحه شما  باعث بالا رفتن سایت شما در موتور های جست و جو می شود و در نتیجه بازدید شما رابالا میبرد

همچنین اعتماد کاربران به شما را بالا میبرد

ترفند پنجم: از بازار یابی ارجاعی استفاده کنید

هدف: مشتریان خود را مبلغ برند خود کنید

شما از هر بازار یابی بپرسین که موثر ترین نوع تبلیغات چیست خواهند گفت  بازار یابی ارجاعی یا ریفرال

 اصلا بازار یابی ارجاعی چیست ؟ اگر یکی از مشتریان شما از محصول یا خدمات شما راضی باشد و آن ار به خانواده یا دوستانش معرفی کنید در واق برای شما بازایابی ارجاعی انجام داده است

 حال اگر شما در وهله اول مشتریان خود را راضی نگه دارید و سپس  به وسیله ای  مشتریان خود راتشویق به تبلیغ  کنید میتوانید سود زیادی از این روش حاصل کنید

یکی از  روش ها تشویق میتواند ارائه تخفیف در خرید محصول بعدی و یاارائه خدمات رایگان در صورت معرفی شما به دوستانش باشد

یکی از مثال های موفق در این زمینه دراپ باکس است که به ازای  معرفی کاربران به عر یک از دوستانشان به آنها “500 “mb فضای رایگان اضافه میدهد و با این روش توانسته است هزاران نفر به کاربرانش اضافه کند

جمع بندی :

استارتاپ های نوپا معمولا نمیتوانند مقدار قابل توجهی برای توسعه و تبلیغات خود استفاده کنند اما با ترفند هایی مانند مواردی که در بالا بیان شد میتوانند مسیر را برای خود هموار تر کنند و محصولا و خدمات خود را به مصرف کنندگان خود معرفی کنند

 نویسنده: Dhruv Mehta 

ترجمه شده از وبسایت :digitalagencynetwork.com