4 اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکیتینگ همچنان بخش مهمی از دیجیتال مارکیتینگ کمپانی هار را تشکیل  ما در اینجا لیستی از رایج ترین اشتباهات  در ایمیل مار کیتینگ رت اورده ایم تا با اجتناب از انها موفقیتتان را در ایمیل مارکتینگ تضمین کنید

ایمیل مارکیتنیگ بخش جدایی نا پذیری از بیزینس روزمره ماست  پس داشتن یک نقشه راه مناسب در فرستادن ایمیل به هزاران کاربر  باید اولین قدم ما در طراحی پروسه ایمیل مارکیتینگ بااشد

متاسفانه هر چقد طبق قوائد و الگو های ایمیل مارکیتنگ پیش برویم باز هم جای  اشتباه برای ما خواهد بوددر اینجا تعدادی از اشتباهات نتداول در ایمیل مارکتینگ اورده شده است که به راحتی با رفع کردن این مشکلات میتوانید ایمیل مارکیتینگ خود را در با استاندارد های  بالاتری انجام دهید

اشتباه اول : محتوایی که  شخصی سازی نشده استفاده میکنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کمپانی ها مرتکب می شوند این است که یک ایمیل را به تمام کاربران خود ارسال میکنند  و به احتمال خیلی بالا تمام کاربران شما  علایق و ویژگی های یکسانی ندارند پس برای خیلی از آنها محتوای شما جذاب نخواهد بود

در این جا است که اهمیت گروه بندی کاربران مشخص می شود

یکی از روش های گروه بندی کاربران ایجاد فرم  های ثبت نام و تشخیص علایق کاربران با توجه به فعالیت هایی که در وبسایت شما دارند است. 

به این طریق با استفاده از اطلاعات به دست آمده  میتوانید کاربران خود را به چندین  گروه تقسیم  بندی کنید

چگونه ایمیل خود را شخصی سازی شده کنیم ؟

ابتدا لیستاصلی خود را به چند گروه بزرگ تقسیم کنید سپس گروه های ایجاد شده را نیز به تعدادی گروه کوچکتر تقسیم کنید  و برای هر گروه محتوا هایی تهیه کنید که به علایقشان نزدیک تر باشد

Gathering Dreams که یک وبلاگ در رابطه باسبک زندگی است از نمونه های موفق  در زمینه طراحی فرم ثبت نام مناسب و ارسال ایمیل های شخصی سازی شده می باشد  

مثلا این وب سایت با استفاده از طرح های تخفیفی(برای مثال تخفیف خرید برنامه غذایی ) بازدید کنندگان سایت  را تشویق به ثبت نام  میکند و با این روش بانک ایمیل خود  و تعداد مخاطبانش را افزایش می دهد هر بازدید کننده ای که  فرم ثبت نام را پر میکند و برنامه غذایی خریداری میکند در دسته ای جداگانه (برای مثال :رژیم غذایی ) دسته بندی میشود و از این به بعد ایمیل هایی ک محتوایی مرتبط با رژیم غذایی دارند برای این کاربر فرستاده می شود  

اشتباه دوم : ارسال ایمیل خوش آمد گویی

یکی از اشتباهات رایجی  که در ایمیل مارکتینگ انجام میشه ارسال ایمیل خوش آمد گویی به کاربران جدید با محتوایی مثل ممنون که عضو خبرنامه ما شدید یا چیزی شبیه به این است این پیام به عنوان الین ایمیلی که کاربر شما از شما میگیرد اصلا جالب نیست

باید سعی کنید به جای ارسال ایمیل بیهوده خوش آمد گویی خالی از محتوایی جالب و جذاب در اولین پیام خود  استفاده کنید

مثلا میتوانید امکان استفاده رایگان چند روزه از خدماتتان را بهشان بدهید یا کد تخفیف خرید محصول و یا  لینک مطالبی که فقط برای کاربران در درسترس است را برایشان بفرستید

خلااصه کلام به یک خوش آمد گویی ساده اکتفا نکنید سعی کنید تاثیر مثبتی بر کاربران  بگزارید

اشتباه سوم: ارسال ایمیل در ساعات اشتباهی از روز

داده نشان میدهند بهترین زمان ارسال ایمیل در ساعات 10 و 11 صبح است که بیشترین نرخ بازگشایی ایمیل را دارد اگر ایمیل خود را در زمانی ارسال کنید که تعداد کمی از کاربران شما ایمیلتان را باز کنند طبیعتا فقط هزینه و زمان خود را هدر داده اید پس انتخا زمان نا مناسب از مهم ترین اشتباهاتی است ک باید از آن اجتناب کنیم

اشتباه چهارم:بدون هیچ توضیحی پیشنهادات ویژه خود را مطرح کنید

این زیاد اتفاق میافتد که شما  کاربر یک سالیت یا کمپانی میشوید به امید گرفتن اطلاعات و پیشنهادات خوب اما تنها چیزی که نصیب شما میشود یکسری لیست قیمت تخفیف خورده یا یک سری کد تخفیف بی نام و نشان است

هیچ اشکالی نداردکه شما محصولات یا تخفیفات خود را در ایمیل به کاربران خود ارسال کنید اما لازم است که اول توضیحاتی در باره ی علت ارسال این ایمیل به کاربر داده شود

 مثلا اگر جشنواره ای دارید توضیحی دهید یا مصارف استفاده از کد های تخفیفتان را شرح دهید و یا اصلا ویدیوی تهیه کنید و این توضیحات را در آن بگویید

داشتن یک بانک ایمیل خوب  تنها نیمی از راه است شما باید بدانید که چگونه از این سرمایه خود استفاده کنید و روابطتان رابا مشتریانتان به خوبی بسازید 

نویسنده:Burkhad Burger

ترجمه شده از وبسایت:digitalagencynetwork.com